Galeria
Galateea Contemporary Art, Bucureşti, România
„Forme
ale feminitãţii/Feminine Atittudes”
Perioada
19 octombrie – 5 noiembrie 2012
Au
expus: Georgiana Cozma (România) şi Éva Andrea Szőcs (Ungaria)
Curator: Georgiana
Cozma
Georgiana
Cozma şi Éva Szőcs prezintă tipologii/atitudini:
femeia dependentă, vulnerabilă, contestabilă etc. Observaţia
nonintruzivă a ipostazelor depersonalizării feminine formează discursul plastic
al Georgianei. Éva incită privitorul
prin punerea sub lupa ironiei a ipostazelor femeii deposedate de feminitate.
Contrar aparenţelor, ambele artiste
construiesc un discurs recuperator, în care enclavizarea feministă nu este
soluţia salvatoare (cel puţin nu deocamdată).
Sintagma
postmodernistă a corpului văzut ca fragment şi prezenţa virulentă a grilajului
subliniază ideea corpului captiv. Şi nu în ultimă instanţă el este privit ca
produs, sub formă de număr, cod de bare etc, ca purtător al
inautenticităţii. Pe lângă mesaj, la Georgiana Cozma materialul
întotdeauna capătă însemnătate şi vine să
completeze consistenţa subiectului, fragilizând sau din contră, acordând
duritate subiectului (gresia).
Apetenţa
pentru figurativ a Évei Szőcs nu este decât un pretext pentru trasarea unor
traiectorii ce aparţin artei conceptuale. Artista apostrofează atitudini fals
feminine. Discursul ei reactivează citate clasice din istoria artei, asemeni
portretelor de curte, a căror miză era perfecţiunea absolută.
Expoziţia
îşi propune mai degrabă să interogheze decât să acorde sentinţe clare. Curajul
formulării şi potenţării unui traseu cu instalaţii ceramice, sculptură
tridimensională şi artă video şi-a atins targetul.
Text:
Raluca Băloiu
Galateea Contemporary Art Gallery, Bucharest , Romania
The
exhibition FEMININE ATTITUDES
19 October to 5 November 2012
Was
exhibited: Georgiana Cozma (Romania ) and Éva Andrea Szőcs (Hungary )
Curator: Georgiana Cozma
Georgiana Cozma and Éva Andrea Szőcs
are displaying typologies/attitudes regarding women: the independent, the
vulnerable and the contested woman. The non-intruding observation of various
types of feminine depersonalization generates Georgiana’s visual discourse. Éva
entices the viewer by analyzing, under an ironical magnifying glass, the
multiple impersonations of the woman deprived of her feminine side. Despite the
appearances, both artists construct a recovering discourse, whereby the
feminist “enclavisation” does not represent the salvation (at least not for the
moment).
The postmodern idiom of the body seen
as a fragment and the virulent presence of the fencing grid underline the idea
of a trapped body. The body is nonetheless presented as a product, under the
shape of a number, or a barcode, as a barrier of non-authenticity. Besides the
message, the material has - in Georgiana
Cozma’s case - its individual significance and is constantly used to complete
the subject’s substantiality, inducing the feeling of fragility or, on the
contrary, granting the stoneware’s toughness to the subject.
The appetency for figurative, that
describes Éva Andrea Szőcs’ artwork, is nevertheless a pretext for depicting a
trajectory belonging to conceptual art. The artist appraises the false feminine
attitudes. Her visual discourse reactivates classical quotations from the
history of art, analogous to courtly/official portraits, where reaching the
absolute perfection was the main goal.
The exhibition comes as an
interrogation rather than a radical judgment. The courage of formulations and
the emphasis of a path throughout ceramic installations, tri-dimensional
sculptures and video art have reached their target.
writing by Raluca Băloiu
(translated by Ioana
Savu Gruiţă)
No Name
„Vai, spuse captiva, aripile-mi sunt neputincioase și moarte” Rabindranath Tagore
„Vai, spuse captiva, aripile-mi sunt neputincioase și moarte” Rabindranath Tagore
„ The cage birdn whispers: „Alas, my wings are powerless and dead”
“The cage
bird whispers, "Alas, my wings are powerless and dead ” Rabindranath Tagore
h 130x70x15 cm; gresie/stoneware, oxizi metalici/ metal oxides: 1240ºC; 2012
Vândut!
“La finalul fiecărei
agonii se găseşte întotdeauna un critic.”
Virginia Woolf
Sold!
“On the outskirts of every agony sits some
observant fellow who points.” Virginia
Woolf
h130x70x15cm/ gresie/stoneware, oxizi/oxides/1240º C, 2012
Ea
“Oriunde mergi şi orice
faci, trăieşti întreaga viaţă cu limitele impuse de mintea ta.” Terry Josephson
She
“No matter where you go or what you do, you live
your entire life within the confines of your head.” Terry Josephson
h130x70x15cm/ gresie/stoneware, oxizi/oxides/1240º C, 2012
Oare?
“Posibilul întreabă Imposibilul: “Unde stai?”.
Imposibilul răspunde: În visurile neputincioşilor.” Rabindranath Tagore
Sure?
“Asks the
Possible of the Impossible:”Where is your dwelling-place?”. In the dreams of
the Impotent”, comes the answer “ Rabindranath Tagore
h130x70x15cm/ gresie/stoneware, oxizi/oxides/1240º C, 2012
No comments:
Post a Comment